piątek, 3 kwietnia 2020

13. "Tylko żywi mogą umrzeć" - D. B. Foryś

Tytuł: "Tylko żywi mogą umrzeć"
Cykl: Tessa Brown
Autor: D. B. Foryś
Ilość stron: 381
Data premiery: 2018
Wydawnictwo: NieZwykłe


"Nadszedł czas na polowanie!
Mam na imię Tessa i – odkąd pamiętam – prowadzę podwójne życie. Jestem kelnerką za dnia, za to nocami zamieniam się w żądną krwi łowczynię demonów.
Dlaczego to robię? Och, nie zrozumcie mnie źle, przecież nie wybrałam takiego zajęcia, ponieważ jest ekscytujące i bezpieczne. Pieniądze też nie grały tutaj żadnej roli. Nikt mi w końcu za to nie płaci.
Tropię i zabijam wyłącznie dlatego, że posiadam nad demonami niespotykaną przewagę – w połowie jestem jedną z nich."

Obiecana recenzja "Tylko żywi mogą umrzeć" D. B. Foryś.

Tessa jest kelnerką, a w wolnej chwili tropi i zabija demony.
Tak, demony.
Jako, że sama jest w połowie jedną z nich może to robić. Pewnego dnia dostaje cynk o zniknięciu starego krzyża z klasztoru i tak zaczyna się jej przygoda...

"Taka mała rada na przyszłość: jeśli kiedykolwiek zadzwoni do was były facet, by poinformować o dziwacznej kradzieży starego krzyża - za cholerę nie idźcie tą drogą!"

Próbowałam. Przysięgam naprawdę chciałam dać tej książce szansę, ale nie potrafię. Język, jakim jest napisana, przesadne ozdobniki, notoryczne używanie słowa "iż", które umówmy się - w języku potocznym funkcjonuje bardzo rzadko, sposób wypowiadania się postaci zabił mnie na długo przed tym jak wciągnęłam się w historię Tessy.

"Gdy wyczuwam w tłumie demoniczną energię, rozpoznaję swój cel po tym, że wygląda, jakby kroczył wśród cieni. Jest niewyraźny, jak gdyby spowijała go mgła."

Dodajmy do tego samą Tessę, której kreacja i zachowania wywoływały u mnie irytację i mamy książkę, której nie zamierzam kończyć.
Szkoda.
Bo zapowiadała się na takiego paranormala za jakimi tęsknię. 😔

Nie będę jej oceniać, ponieważ nie skończyłam czytać tego tworu literackiego, dlatego zapraszam Was do dyskusji.
Jakie Wy macie zdanie o tej historii?


Nasza ocena:
To, na jaką notę zasługuje ta książka pozostawiamy w Waszej ocenie. 
Dajcie znać w komentarzu na ile Waszym zdaniem gwiazdek zasłużyła w kategorii DMPiC.
Opis każdej oceny znajdziecie w zakładce "Skala oceniania".

Książkę recenzował/a dla Was: Kala

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz